Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar
Let op: Valse telefoontjes uit naam Fraudehelpdesk Sinds 19:03 2 aug 2021

Mijn bankrekening is geblokkeerd

Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust. De rekeninghouder is een ‘geldezel’ geworden.

Criminelen proberen op allerlei manieren mensen voor dit karretje te spannen:

  • U krijgt een ‘baan’ aangeboden waarbij u via de eigen bankrekening geld moet ontvangen en doorstorten naar de buitenlandse ‘werkgever’
  • Uw buitenlandse internetdate vraagt of hij/zij van uw rekening gebruik mag maken om geld over te maken
  • Iemand vraagt of hij of zij uw bankrekening mag gebruiken om geld uit het buitenland te ontvangen
  • Op het schoolplein wordt gevraagd of je geld wilt verdienen door je pasje tijdelijk uit te lenen

In de meeste gevallen gaat het om geld van fraudeslachtoffers. Dat geld is altijd te herleiden tot uw bankrekening. De pakkans is dus 100 procent.

Wat moet u doen:

Neem contact op met de Fraudehelpdesk. Wij helpen u verder.

Lees meer over geldezels.

Andere onderwerpen

Ik heb een raar telefoontje ontvangen

Ik heb een nare ervaring met online shoppen

Bestaat mijn online geliefde wel echt?

Mijn gegevens zijn in verkeerde handen gevallen

Ik heb een vreemd bericht ontvangen

Mij is iets anders overkomen

Fraude? Direct melden!