NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

Bent u slachtoffer van fraude? Meld het bij de Fraudehelpdesk.
Wij zitten voor u klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.
U kunt ons bereiken via 088-7867372 of vul het meldformulier in. Heeft u een valse e-mail
gekregen, dan kunt u deze doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.

Valse e-mail melden

Heeft u een mail gekregen die u niet vertrouwt? Graag ontvangen wij deze op ons speciale e-mailadres valse-email@fraudehelpdesk.nl om het bericht te analyseren. Eventueel nemen we verdere stappen, zoals het plaatsen van een waarschuwing op onze site. Met het doorsturen van phishingmails en andere misleidende berichten helpt u dus ook anderen! Bovendien krijgt u van ons dezelfde dag nog een mail terug met daarin meer informatie over de valse mail, plus tips over hoe u er veilig mee om kunt gaan.

U kunt zo’n mail op de volgende manieren naar ons doorsturen:

Vanaf een pc of laptop:
U kunt een misleidende mail doorsturen met behoud van alle technische eigenschappen op de volgende manieren:

1. U maakt gebruik van Microsoft Outlook (MS-office)
2. U maakt gebruik van Windows Live Mail (Windows Essentials)
3. U maakt gebruik van Apple-mail
4. U maakt gebruik van een ander programma/andere provider

Vanaf een smartphone of tablet:
Een mail-app voor een mobiel apparaat heeft vaak een beperkte functionaliteit. De technische eigenschappen van de mail worden daardoor bij het doorsturen vanaf een smartphone of tablet veranderd. Toch ontvangen wij graag uw melding. Dat kan door de mail door te sturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.

U krijgt de mail niet doorgestuurd?
Het kan zijn dat uw mail wordt tegengehouden door uw eigen provider omdat die de inhoud herkent als kwaadaardig. In dat geval is doorsturen helaas niet mogelijk.