Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar

Naam Fraudehelpdesk misbruikt

Wij ontvangen meldingen van mensen die telefonisch benaderd worden uit naam van de Fraudehelpdesk. De beller geeft expliciet aan te bellen namens de Fraudehelpdesk. Volgens de beller moet u uw geld ‘veiligstellen’ in verband met een digitale bedreiging of fraude. Al uw geld moet daarom worden overgemaakt naar rekeningnummers die de oplichter doorgeeft. Het zou gaan om een ‘kluisrekening’, een ‘veilige rekening’ of een variant daarop. In een enkel geval wordt naar uw inloggegevens gevraagd.

Er wordt in enkele gevallen zelfs aangegeven dat u op onze website moet kijken. De beller belt buiten de openingstijden van de Fraudehelpdesk, omdat op dat moment de Fraudehelpdesk niet telefonisch bereikbaar is op het algemene nummer. U kunt dit dus niet verifiëren. De beller maakt daarom gebruik van een afwijkend telefoonnummer.

Advies:

Als u gebeld wordt met een verzoek om iets te betalen of in te loggen bij uw bank, verbreek dan de verbinding. Ook als het telefoontje van Fraudehelpdesk lijkt te komen. De Fraudehelpdesk heeft namelijk geen inzage in uw bankgegevens.