NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

De Fraudehelpdesk is er voor al uw vragen en meldingen over fraude.
Onze helpdesk zit klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.
U kunt ons bereiken via 088-7867372 of vul het meldformulier in.

Werkwijze

Fraude melden
Als nationale helpdesk kunt u bij ons melding maken van fraude of vermoedelijke oplichting. U kunt contact zoeken, een vraag stellen of een fraudemelding doen via ons meldformulier, of bel naar: 088-7867372. Let op! Voor trainingsdoeleinden worden gesprekken opgenomen.

Advies
Gedupeerden van fraude kunnen bij ons terecht voor advies. Wij verwijzen hen naar instanties en partners die kunnen helpen.

Wat doen wij met uw melding?
Wij verwerken uw melding in onze database. Als het nodig is zorgen wij ervoor dat uw dossier bij de juiste instantie terechtkomt. We behandelen de door u verstrekte informatie strikt vertrouwelijk volgens de regels in de privacywetgeving. Lees hier het protocol van de overkoepelende Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin).

Uw melding helpt!
Uw melding draagt een steentje bij aan het in kaart brengen van fraude. We gebruiken uw informatie voor verder onderzoek naar fraudepraktijken. Door uw melding weten wij wat er speelt op fraudegebied en kunnen wij andere burgers waarschuwen.

Hulp voor ondernemers
Bent u ondernemer en heeft u te maken met acquisitiefraude of een dubieuze nota ontvangen? Ook dan kunt u terecht bij de Fraudehelpdesk. Klik hier om te zien wat de Fraudehelpdesk voor u als ondernemer kan betekenen.

Meer weten? Kijk of het antwoord op uw vraag al op onze website staat. Staat uw vraag er niet bij? Laat het ons weten via het meldformulier.