Let op: Nepmail, fiscus strooit NIET met geld Sinds 17:53 12 mrt 2019

Rabo Internetbankieren is veranderd

Rabobank

Geachte relatie,

Rabo Internetbankieren heet voortaan Rabo Online Bankieren. De nieuwe omgeving ziet er hetzelfde uit als de Rabo Bankieren App. Rabo Online Bankieren is net als Rabo Internetbankieren toegankelijk via een webbrowser op uw computer of mobiele apparaat zoals Internet Explorer, Chrome of Safari.

Wij zijn continu bezig met het verbeteren van het online betaalgemak. De Rabobank lanceert een nieuwe betaaldienst. De Nederlandse banken hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan het nieuwe betalingsverkeer. Klanten van de Rabobank en andere Nederlandse banken kunnen vanaf 5 maart 2019 gebruik maken van de nieuwe ingevoerde Europese betaalrichtlijn: Instant Payments. Dit is de opvolger van ons huidige betalingssysteem.

Met Instant Payments staat een overboeking binnen enkele seconden op de rekening van de ontvanger. Dit gebeurt op elk moment van de dag, tijdens feestdagen en alle dagen van het jaar, ook als de ontvanger een betaalrekening heeft bij een andere bank dan de verzender.

Onlangs hebben wij in ons klantensysteem geconstateerd dat u nog gebruik maakt van een verouderde pas. Een verouderde betaalproduct wordt niet ondersteund door het nieuwe betalingssysteem. Klanten moeten in bezit zijn van een nieuwe betaalproduct. Wij willen u erop attenderen dat u bij het gebruik van een verouderde betaalpas u niet verzekerd bent tegen financele schade. Vervang uw verouderde pas. U ontvangt binnen enkele dagen uw nieuwe betaalproduct.

Zolang u nog niet in bezit bent van een nieuwe betaalproduct, kunt u helaas nog geen gebruik maken van onze nieuwe betaalsysteem en zullen de door u afgenomen betaaldiensten bij de Rabobank komen te vervallen.

Mocht u problemen ondervinden bij het aanvragen van uw nieuwe betaalproduct? hoeft u hiervoor geen contact met ons op te nemen. Om u goed van dienst te zijn en om ons werk als bank zo efficient en effectief mogelijk uit te voeren, nemen wij telefonisch contact met u op en helpen wij u graag met de aanvraag van uw nieuwe betaalproduct.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Rabobank
Particulieren en bedrijven