Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar
Let op: Valse betaalverzoeken via handelssite Sinds 11:54 31 mrt 2021

Diverse onderwerpen, klik op “lees verder”

Rabobank

Onderstaande e-mail is in (bijna) identieke vorm meerdere keren naar valse-email@fraudehelpdesk gestuurd, maar steeds met een ander onderwerp.”

Voorbeelden van onderwerpen behorende bij deze e-mail zijn:

  • PSD-2 Richtlijn
  • Bankmail
  • Bericht
  • Betaalwet PSD 2
  • Richtlijn

Van: Rabobank
Datum: 8 december 2020 om 04:58:54 CET
Aan: *********@**********
Onderwerp: PSD-2 Richtlijn

Geachte klant,

Op 01 december 2020 zijn de nieuwe betaalwet (PSD2) en onze voorwaarden die
erbij horen ingegaan. Dat betekent onder andere dat uw betaalrekening duurder
wordt hierover ontvangt u binnenkort meer informatie.

Achter de schermen zorgen we er elke dag voor dat u uw geldzaken goed en
veilig kunt regelen. Dit is de afgelopen jaren steeds duurder geworden. En door
nieuwe wet- en regelgeving zijn ook de kosten voor het betalingsverkeer
gestegen, waardoor een prijsverhoging nu echt nodig is.

Met deze verandering komt ook een beter beveiligde betaalpas die vanaf
vandaag beschikbaar is. Uw oude betaalpas kunt tot 14 december 2020 kosteloos
vervangen door de nieuwe pas.

Vervang uw betaalproduct

De komst van contactloos betalen heeft naast het voordeel en gemak ook gevaar
met zich mee gebracht. Wij hebben vastgesteld dat er wordt rondgelopen met
verborgen apparatuur in de buurt van betaalautomaten die contactloze
betalingen onderscheppen en zo kan er per persoon tot wel 500,- euro
onderschept worden. Met die nieuwe betaalpas zijn er verbeteringen toegepast
aan de NFC chip om uw rekening beter te beveiligen tegen ongewenste
transacties.

Hoe vraag ik een nieuwe bankpas aan?

1.**** ** *********** **** (Link)
2.Je krijgt een online formulier te zien. Vul daar je gegevens in
3.Kies ‘Bevestigen’

Gelukt? Je hebt je nieuwe betaalpas binnen 3 werkdagen in huis.

Met vriendelijke groet,

Rabobank

Valse e-mail