Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar
Let op: Helpdeskfraudeurs opnieuw actief Sinds 15:58 21 okt 2020

Opdracht bevestigen met uw Mobiel Bankieren App

ING Bank

Van: ING
Verzonden: 7 oktober 2020 05:54
Aan: **********@**********
Onderwerp: Opdracht bevestigen met uw Mobiel Bankieren App

Geachte relatie,

Als bank zijn wij ‘poortwachter van het financiële systeem’. Samen met De
Nederlandsche Bank (DNB) en alle andere banken in Nederland doen we alles om
bankieren veilig te houden. Dat willen wij niet alleen, wij zijn het ook wettelijk verplicht.
Onderdeel van de rol als poortwachter is dat we financiële criminaliteit tegengaan.

Veiligheidsmaatregelen
Wij hebben ongebruikelijke aanmeldactiviteiten gedectectdeerd. Uit
veiligheidsoverwegingen hebben wij opdracht bevestigen met uw Mobiel Bankieren App
tijdelijk geblokkeerd.

Reden
Er is op 9 oktober 2020 om 03:58 met een onbekend apparaat ingelogd op uw
internet en/of mobiel bankieren. We doen er alles aan om te voorkomen dat onze
bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit.

Veilig blijven bankieren
Wij verzoeken u om de Mobiel Bankieren App opnieuw te activeren. Ga naar
******/******* (Link) om weer gebruik te kunnen maken van uw Mobiel Bankieren App.

Waarom deze e-mail?
ING informeert u doorgaans digitaal. Onze berichten vind u bij ‘Berichten’ in Mijn ING.
Omdat u daar misschien niet dagelijks kijkt, sturen we bij belangrijke berichten ook een
e-mail om u hierop te attenderen.

Hoe weet ik dat deze e-mail echt van ING komt?
Wij sturen u nooit e-mails met daarin een link die direct naar Mijn ING. Wij verwijzen
alleen direct naar ******.nl (Link).

Met vriendelijke groet,

******** *** *** ********
Directeur Klantenservice

 

Valse e-mail