Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar.
Let op: Valse berichten uit naam van DigiD in omloop Sinds 14:39 20 jul 2020

Lopende zaken

Rabobank

Geachte relatie,
Als bank zijn wij ‘poortwachter van het financiële systeem’. Samen met De Nederlandsche Bank (DNB) en alle andere banken in Nederland doen we alles om bankieren veilig te houden. Dat willen wij niet alleen, wij zijn het ook wettelijk verplicht. Onderdeel van de rol als poortwachter is dat we financiële criminaliteit tegengaan. Regelmatig voeren we de strijd aan tegen zaken als witwassen, corruptie en terrorismefinanciering. En daar hebben wij u bij nodig.
We doen er alles aan om te voorkomen dat onze bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit. Om dit goed te kunnen blijven doen, moeten wij nóg beter weten wie onze klanten zijn en waar het geld dat ze bij ons onderbrengen vandaan komt. Doordat alle klanten zich opnieuw identificeren, krijgen wij een compleet inzicht in wie onze diensten gebruiken en met welk doel. Zo houden we samen bankieren veilig.
Veilig blijven bankieren
Het is belangrijk dat u zich opnieuw identificeert. U heeft bij het openen van uw rekening zich al eerder geïdentificeerd. Vanwege de vernieuwde wet- en regelgeving rondom veilig bankieren vragen wij u dit nogmaals te doen zodat wij de juiste gegevens van u hebben. Ga naar rabobank.nl/identificatieplicht om u opnieuw te identificeren. Houd uw Rabo Scanner bij de hand, zonder uw Rabo Scanner kunt u zich niet identificeren.
Indien u zich niet opnieuw identificeert zijn wij als bank wettelijk verplicht om uw rekening(en) te blokkeren totdat u zich opnieuw heeft geïdentificeerd. En dat willen wij natuurlijk liever niet.
Belangrijk om te weten
Ontvangt u een e-mail of sms met de instructies: uw betaalpas geknipt op te sturen, doe dit niet! Deze berichten zijn niet afkomstig van de Rabobank maar van cybercriminelen. De Rabobank zal u nooit vragen om zelf uw betaalproducten te vernietigen en op te sturen.
Heeft u nog vragen?
Meer informatie vindt u op rabobank.nl/privacy. Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Rabobank

Valse e-mail