Let op (1/4): Valse e-mail FedEx Sinds 15:55 | 22 mei 2023

Het gebruik van uw creditcard is erg belangrijk voor ons.

ABN AMRO

Van: ABN AMRO
Verzonden: woensdag 23 februari 2022 12:54
Aan: *********@********
Onderwerp: RE: Het gebruik van uw creditcard is erg belangrijk voor ons.

 

Online identificeren voor bestaande klanten

Geachte heer/mevrouw,

Veiligheid voor u als klant staat bij ABN AMRO voorop. Daarbij hoort een veilige financiële wereld. We willen
daarom voorkomen dat onze Cards gebruikt worden voor financiële criminaliteit. Zoals het witwassen van
crimineel geld en de financiering van terrorisme. Dat doen we op verschillende manieren. Onder andere door
ervoor te zorgen dat we weten wie onze klanten zijn, waar het geld van onze klanten vandaan komt en waar het
naartoe gaat. Dat zijn wij ook verplicht volgens de wet voorkoming van witwassen en financiering van
terrorisme (Wwft). En zo zorgen we samen met u voor een veiligere maatschappij.

Jaarlijks voeren wij onderzoek naar het veiligstellen en waarborgen van onze klanten hun persoons- en
contactgegevens. Bij het onderzoek dat we doen naar onze klanten, vragen en controleren we onder andere het
volgende:
– De persoons- en contactgegevens van onze klanten controleren
– De persoons- en contactgegevens van onze klanten bevestigen
– Identificatie – we vragen onze klanten om zich te legitimeren met behulp van een verificatie en validatiecode
die wordt verzonden via e-mail en sms.

Wij gaan heel zorgvuldig om met alle klantgegevens die wij ontvangen. Lees in het Privacy Statement meer over
hoe wij omgaan met deze gegevens. Klik op onderstaande knop om te worden doorverwezen. Vul alles naar
behoren in.

Start ************** (Link)

Ik heb mij al eens geidentificeerd. Waarom moet dat nu nog eens?
Toen u klant bij ons werd, hebben wij u gevraagd om te identificeren. In het verleden gebeurde dit vaak door 1
cent over te maken vanaf een betaalrekening waarvoor u zich al had geidentificeerd. Toezichthouders vonden
deze manier van identificeren toen nog veilig, maar nu niet meer. Daarom vragen wij nu al onze klanten om zich
opnieuw te identificeren.

Deze keer op een manier die past bij deze tijd en de veiligheid die wij als ABN AMRO aan onze klanten willen
bieden. Bovendien vragen wij u niet alleen om uw identificatie.

We vragen u aan het einde van de online identificatie ook om de gegevens die bij ons bekend zijn te controleren
en aan te vullen als dat nodig is. Door deze actie grondig uit te voeren, kunnen wij al onze gegevens bijwerken
en op uniforme wijze vastleggen.

Samen met u zorgen we zo voor een veiligere maatschappij.
Bij voorbaat dank aan uw medewerking!

Met vriendelijke groet,
International Card services

Valse e-mail