Onderstaande e-mail is in (bijna) identieke vorm meerdere keren naar valse-email@fraudehelpdesk gestuurd, maar steeds met een ander onderwerp.
Voorbeelden van onderwerpen behorende bij deze e-mail zijn:
– Automatisch bericht: Fraude preventie
– Automatisch bericht uw card is geblokkeerd
– Account wegens veiligheidsredenen geblokkeerd
– Deblokkeer uw creditcard
– Betaalpas geblokkeerd
– Fraude gedetecteerd op uw creditcard
– Melding: Fraude gedetecteerd
Van: International Card Services
Onderwerp: Fraude gedetecteerd op uw creditcard
Datum: 30 augustus 2021 om 08:05:35 CEST
Aan:********@**********
Geachte heer/ mevrouw,
Hierbij bevestigen wij dat uw huidige creditcard uitgegeven door
International Card Services geblokkeerd is.
Uw huidige creditcard is geblokkeerd vanwege een screening die
heeft plaatsgevonden. Bij deze screening zijn er frauduleuze
activiteiten opgemerkt bij uw huidige creditcard. Deze screening
wordt automatisch uitgevoerd door een nieuwe
beveiligingssoftware (CCS). Deze beveiligingssoftware voorkomt ook
toekomstige frauduleuze activiteiten.
Om de blokkering op te heffen, dient u de onderstaande stappen te
hanteren. Dit zal moeten gebeuren voor 30 Augustus 2021.
Wanneer deze stappen niet worden uitgevoerd, blijft uw creditcard
in beperking, en zullen wij u permanent moeten afwijzen voor het
aanvragen voor een nieuwe creditcard.
1 **** **** ** ** ** loggen (Link) op uw persoonlijke ICS Online.
2. Vul uw gegevens nauwkeurig in.
3. Bevestig de verificatie met de gegevens die bij ons bekend staan.
LET OP! Uw huidige creditcard zal niet bruikbaar zijn voor o.a.
transacties en/of geldopnames totdat deze volledig geverifieerd is.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV