Onderstaande e-mail is in (bijna) identieke vorm meerdere keren naar valse-email@fraudehelpdesk gestuurd, maar steeds met een ander onderwerp.
Voorbeelden van onderwerpen behorende bij deze e-mail zijn:
- U dient zich opnieuw te identificeren via uw persoonlijke bankomgeving. De identificatie is eenmalig en is wettelijk verplicht.
- URGENT: Wij hebben een bericht klaar staan
- Wegens PSD2 hebben wij een belangrijk bericht voor u
- Wij hebben een belangrijk bericht klaar staan.
- Wij hebben een eenmalige identificatie nodig.
- Opnieuw identificeren bij KNAB
- LET OP: Urgent bericht
- LET OP: identificatie vereist!
- LET OP: Lees uw berichten op tijd en voorkom blokkade
- Er staat een belangrijk bericht voor u klaar:
Van: Knab
Datum: 28-10-2020 03:59 (GMT+01:00)
Aan: *******@*********
Onderwerp: Er staat een belangrijk bericht voor u klaar:
Beste klant,
U dient zich opnieuw te identificeren via uw persoonlijke bankomgeving.
De identificatie is eenmalig en is wettelijk verplicht. De identificatie is
eenmalig en is wettelijk verplicht. Meer informatie over waarom u zich
opnieuw dient te identificeren vindt u ****(Link)
LET OP: Heeft u zich niet geïdentificeerd binnen 24 uur zullen wij uw
rekening moeten blokkeren.
***** *********** (Link)
Heeft u vragen of klachten? Onze klantenservice staat elke dag voor u
klaar.