Vanwege de huidige omstandigheden zijn wij tijdelijk beperkt telefonisch bereikbaar
Let op: Gevaarlijke sms-berichten koeriersdienst Sinds 13:24 21 mei 2021

Diverse onderwerpen Klik op “Lees meer”

Vattenfall

Onderstaande e-mail is in (bijna) identieke vorm meerdere keren naar valse-email@fraudehelpdesk gestuurd, maar steeds met een ander onderwerp.”

Voorbeelden van onderwerpen behorende bij deze e-mail zijn:

  • Betaal het openstaande bedrag direct
  • Betaal uw nota direct
  • Betaal uw achterstand direct
  • Betaal uw openstaande energierekening
  • Betaal uw openstaande nota
  • Let op: Uw nota is onbetaald

From: Vattenfall Klantenservice
Sent: Thursday, May 27, 2021 4:04:12 AM
To: ***************@***************
Subject:Betaal het openstaande bedrag direct

Klantnummer: 2***********

Betaal uw openstaande factuur

Beste meneer/mevrouw ,

Wij hebben uw betaling van het openstaande bedrag tot op heden helaas nog niet mogen ontvangen.
In het openstaande bedrag is uw jaarrekening verrekend met uw openstaande factuur. Ga naar
********************(link) om het openstaande bedrag direct veilig en snel via ***** te voldoen.

Het overkomt ons allemaal wel eens dat een betaling niet lukt. Dit kan meerdere redenen hebben zoals
een incorrect doorgegeven rekeningnummer of een tijdelijk tekort aan saldo op het opgegeven
rekeningnummer.
Het lijkt ons verstandig dat u controleert of wij het juiste rekeningnummer hebben.
We adviseren u om alsnog uiterlijk op 29 mei 2021 te betalen. Hiermee voorkomt u afsluiting en extra
kosten van het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder.

Heeft u nog vragen?
Op ************* leggen we de verschillende onderdelen van het energierapport verder
uit. En heeft u toch nog een vraag? Neem dan gerust ****** met ons op. We helpen u graag.

Vriendelijke groet,

*************
Directeur Klanten

Valse e-mail