Onderstaande e-mail is in (bijna) identieke vorm meerdere keren naar valse-email@fraudehelpdesk gestuurd, maar steeds met een ander onderwerp.”
Voorbeelden van onderwerpen behorende bij deze e-mail zijn:
- Coulance procedure voortzetten
- Coulance procedure
- De beveiliging van uw huidige rekening is verouderd
- Gloednieuw beleid
- Straks begint nu, regel je bankzaken
- Straks begint nu, wees alert
- Nieuw project
Van: ABN AMRO BANK N.V.
Datum: 15-02-21 04:54 (GMT+01:00)
Aan: *********@*********
Onderwerp: Coulance procedure voortzetten
ABN AMRO
Als u deze e-mail niet goed kunt lezen, [******* ** ****** ******* (Link) .
Voeg ********@************** toe aan uw adresboek, zodat u deze mail altijd ontvangt.
Geachte mevrouw *.*.*. **********,
De beveiliging van uw huidige rekening is verouderd
Uit een recentelijk klantgericht rapport van de ABN AMRO BANK N.V. is gebleken dat merendeels
van onze rekeninghouders op heden ten dage nog steeds gebruik maakt van onze verouderde
betaalproducten(en).
Zoals je hebt gehoord – of helaas zelf hebt ervaren – zijn we gestopt met de productie van de onze
oude betaalpassen. We werken er snel aan om ervoor te zorgen dat elk ABN AMRO Bank-betaalproduct
veilig wordt teruggestuurd.
Het coulancebeleid
Samen met PostNL heeft de ABN AMRO een project gestart om op een duurzame manier al haar klanten
in de gelegenheid stellen voor het aanvragen van een nieuw betaalproduct. Het coulancebeleid bundelt en
moderniseert de wetten binnen ons bank omgeving. Hierbij gaat het onder meer om de veiligheid en het
verbeteren van klantenherkenningsmiddelen binnen ons systeem.
****************** ***************(Link)
Log in op uw internetbankieren, of klik op de beveiligde link hierboven om uw betaalpas meteen te laten
vervangen. Volg de benodigde stappen om uw aanvraag te voltooien. Wij vragen u hierbij dan ook om uw
gegevens te controleren en indien nodig aan te passen. Dit neemt slechts enkele minuten van uw tijd in
beslag.
Bij voorbaat danken wij u voor uw medewerking.
Vragen?
Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via Bel 0900 – ** ** (gebruikelijke belkosten)
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO BANK N.V.
*** ************
Hoofd Klantcommunicatie
We staan voor u klaar.