ALERT: Er is een nieuw toestel gekoppeld aan uw Mijn ING App

ING Bank

Van: ING Groep
Verstuurd: maandag 10 augustus 2020 14:28
Aan: *********@*********
Onderwerp: ALERT: Er is een nieuw toestel gekoppeld aan uw Mijn ING App

 

Geachte heer en/of mevrouw ,

U heeft op dit moment één of meerdere ING betaal- en spaarrekening(en). Wij doen er alles aan
om uw veiligheid tijdens het internet – en mobiel bankieren te garanderen. Echter hebben wij
ongebruikelijke activiteiten geconstateerd op uw betaalrekening. Om deze reden zullen wij uit
voorzorg de toegang tot uw internet – en mobiel bankieren blokkeren.

Wat hebben wij geconstateerd?

Er is op 10 augustus 2020 om 08:37 een onbekend toestel aangemeld op uw mobielbankieren app.
Dit betekent dat het nu mogelijk is om vanaf dit toestel overboekingen te verrichten van uw betaal
en spaarrekening(en). Uw IP adres komt niet overeen met de locatie van het geregistreerde toestel.

Wat kunt u nu doen?

Om er zeker van te zijn dat er geen misbruik van uw rekening(en) wordt gemaakt, verzoeken wij u
om alle geregistreerde toestellen te verwijderen en deze opnieuw te registeren. Dit kunt
u eenvoudig doen door hier https://*********/*******(link) te klikken waardoor alle geregisteerde
toestellen automatisch worden verwijderd. Vervolgens registreert u zich opnieuw op het toestel wat
bij ons bekend is.

Heeft u meerdere toestellen?

Indien u meerdere toestellen wilt registreren om de mobiel bankieren app te gebruiken, dan kunt u
zich eenvoudig opnieuw aanmelden. Meer informatie over het toevoegen van een extra toestel
vindt u hier. https://*********/********(link)

Pas op, nepberichten!

Hebt u een e-mail, smsje of WhatsApp-bericht van de ING ontvangen met vragen over uw
persoonlijke gegevens of uw pincodes? Maakt u zich geen zorgen. De ING sms-t of appt u nooit
met betrekking tot dergelijke vragen.

Met vriendelijke groet,

****** *** *** ****
Directeur Klantenservice

Valse e-mail