Van: ABN AMRO Bank
Aan: *************
Datum: 28 september 2020 om 2:15
Onderwerp: Actie ondernemen
ABN AMRO
Geachte ,
Uit een klantgericht rapport is gebleken dat uw bankpas recent (september 2020) geskimd is. Wij zullen uw
huidige betaalproduct(en) hierbij moeten blokkeren i.v.m. eventuele verdere financiele schade.
Verzoek vervanging huidige bankpas
Wegens onderzoek op dit ongeval vragen wij u als rekeninghouder zich te identificeren d.m.v het (veilig)
terugsturen van uw huidige betaalproduct(en).
Indien u geen actie onderneemt voor 30 september 2020, zullen wij dit malheur onder het coulancebeleid
overhandigen aan het Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst.
**************(link)
Wat is skimming?
Skimmen of skimming is het op onrechtmatige wijze bemachtigen en kopieren van betaalkaartgegevens.
Het is een vorm van betaalpasfraude, waarbij criminelen de magneetstrip van een pas kopieren en de
pincode bemachtigen op het moment dat er een betaaltransactie wordt verricht.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO BANK N.V.
************
Hoofd Klantcommunicatie