Van: ABN AMRO Bank
Datum: 28 september 2020 om 02:31:09 CEST
Aan: **************@**************
Onderwerp: Actie ondernemen
ABN AMRO
Geachte heer ** ******,
Uit een klantgericht rapport is gebleken dat uw bankpas recent (september 2020) geskimd is. Wij zullen uw
huidige betaalproduct(en) hierbij moeten blokkeren i.v.m. eventuele verdere financiële schade.
Verzoek vervanging huidige bankpas
Wegens onderzoek op dit ongeval vragen wij u als rekeninghouder zich te identificeren d.m.v het (veilig)
terugsturen van uw huidige betaalproduct(en).
Indien u geen actie onderneemt vóór 30 september 2020, zullen wij dit malheur onder het coulancebeleid
overhandigen aan het Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst.
****************************(link)
Wat is skimming?
Skimmen of skimming is het op onrechtmatige wijze bemachtigen en kopiëren van betaalkaartgegevens.
Het is een vorm van betaalpasfraude, waarbij criminelen de magneetstrip van een pas kopiëren en de
pincode bemachtigen op het moment dat er een betaaltransactie wordt verricht.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO BANK N.V.
************************
Hoofd Klantcommunicatie
We staan voor u klaar.