NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

De Fraudehelpdesk is er voor al uw vragen en meldingen over fraude.
Onze helpdesk zit klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.
U kunt ons bereiken via 088-7867372 of vul het meldformulier in.
  • 1. Vertrouwt u iets niet? Raadpleeg de website van de Fraudehelpdesk of neem contact met ons op.
    2. Is een aanbieding te mooi om waar te zijn? Dan is dit meestal ook het geval. Neem over de aanbieding contact op met de Fraudehelpdesk of raadpleeg de website.
    3. Moet u snel reageren? Dit is een beproefde tactiek van oplichters om u over de streep te trekken. Laat u niet onder druk zetten.
    4. Lees de kleine lettertjes. Bij fraudeurs zit er altijd een addertje onder het gras.
    5. Bent u ongevraagd of zomaar benaderd met een aanbieding (via post, telefoon, e-mail, fax, aan de deur)? Let extra goed op! Hier kan wel eens een oplichter aan het werk zijn.
  • 6. Meld u aan bij het bel-me-niet-register zodat u geen ongevraagde telefonische aanbiedingen krijgt.
    7. Betaal liever niet vooraf en niet contant, tenzij u zeker weet dat de andere partij betrouwbaar is.
    8. Bent u eerder slachtoffer van fraude geweest? Let extra goed op! Vaak geeft de ene oplichter uw gegevens door aan de andere oplichter.
    9. Geef nooit uw persoonlijke (bank-)gegevens af! Fraudeurs maken misbruik van uw gegevens.
    10. Zit een aanbieding vol taalfouten? Wees alert, dit kan een indicatie zijn voor fraude.