NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

 

088-7867372

Wij zitten voor u klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.

Valse e-mails kunt u doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl

Deelnemer worden

Wist u dat u als ondernemer lid kunt worden van de Fraudehelpdesk? Als betalend deelnemer krijgt u juridische hulp en (preventieve) adviezen wanneer u een conflict heeft over een (digitale) advertentieplaatsing of de registratie van een domeinnaam. Leden van de BOVAG kunnen gratis deelnemer worden.

We streven ernaar uw dossier binnen zeven werkdagen in behandeling te nemen. Uw dossier kan pas behandeld worden nadat u melding heeft gedaan via de website en alle correspondentie met betrekking tot de kwestie heeft toegezonden.

Wat krijgt u als lid?
Als lid van de Fraudehelpdesk krijgt u juridische hulp en (preventieve) adviezen. Heeft u hulp nodig omdat u een conflict heeft met een acquisitiebureau dat (digitale) advertenties verkoopt of domeinnamen registreert? Wij kunnen u helpen met het opstellen van de juiste juridische brieven wanneer u nog niet bent overgegaan tot betaling. Aan de hand van uw dossier schrijven wij een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken.

Wat is acquisitiefraude?
Wat is domeinnaamfraude?

Als deelnemer kunt u gebruikmaken van de volgende diensten:

  • Begeleiding bij het maken van een verweerbrief, voorafgaand aan een mogelijke dagvaarding.
  • Als u bent gedagvaard en er is geen samenwerking met een advocaat nodig, kan de Fraudehelpdesk een ‘conclusie van antwoord’ opstellen. Dit is een reactie op de dagvaarding. Bij een dagvaarding kunnen wij afhankelijk van de situatie een verklaring afgeven over de werkwijze van de partij waarmee u een geschil heeft. Het tarief voor een eerste conclusie van antwoord inclusief verklaring bedraagt € 295,- (excl. btw) per zaak. Een tweede conclusie kost € 125,- (excl. btw) per zaak.
  • Bij een dagvaarding kunnen wij afhankelijk van de situatie ook alleen een verklaring afgeven over de werkwijze van de partij waarmee u een geschil heeft. Als u lid bent, kost een verklaring € 50,- (excl. btw). Geen lid? Dan betaalt u € 75,- (excl. btw).
  • De kosten van deelname zijn voor ondernemers van de belasting aftrekbaar.

U krijgt:
– Eerste en tweede brief in volgende zaken € 70,- (excl. btw) per stuk.
– Derde en volgende brieven € 30,- (excl. btw) per stuk.


Prijzen lidmaatschap

De kosten van uw lidmaatschap zijn afhankelijk van de grootte van uw bedrijf:
– € 98,- per jaar: 1 – 10 werknemers.
– € 170,- per jaar: 11 – 50 werknemers.
– € 285,- per jaar: meer dan 50 werknemers.
Het lidmaatschap geldt uitsluitend voor het aangemelde bedrijf en niet voor nevenvestigingen of organisaties die u vertegenwoordigt. Deze dienen zich afzonderlijk aan te melden.

Melding maken
Wilt u dat wij uw zaak in behandeling nemen? Maak dan een melding via onze website, inclusief alle correspondentie van en met het acquisitiebureau. Wij kunnen dan met deze informatie een dossier maken. Wij streven ernaar om uw dossier binnen zeven werkdagen na ontvangst te hebben behandeld.

Brancheorganisatie aangesloten bij de Fraudehelpdesk
Bent u lid van de BOVAG? U kunt dan gratis lid worden. Vul uw lidmaatschapsnummer in bij het deelnameformulier.

De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op het lidmaatschap van de Fraudehelpdesk:
Algemene voorwaarden lidmaatschap Fraudehelpdesk
Deze gelden ook voor gratis deelnemers.

Deelnemerformulier Fraudehelpdesk

Bedrijfsgegevens

Persoonlijke gegevens

Hoe heeft u ons gevonden

Akkoordverklaring

Ik ga akkoord met de hierboven vermelde voorwaarden met betrekking tot het deelnemerschap bij de Fraudehelpdesk. Ik erken tevens het door de stichting op haar website www.fraudehelpdesk.nl gepubliceerde deel van het protocol, waarbij specifieke waarborgen en criteria zijn geformuleerd met betrekking tot de gegevensverwerking van natuurlijke personen.