NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

Bent u slachtoffer van fraude? Meld het bij de Fraudehelpdesk.
Wij zitten voor u klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.
U kunt ons bereiken via 088-7867372 of vul het meldformulier in. Heeft u een valse e-mail
gekregen, dan kunt u deze doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.

Deelnemer worden

Wist u dat u als ondernemer lid kunt worden van de Fraudehelpdesk? Als betalend deelnemer krijgt u juridische hulp en (preventieve) adviezen wanneer u een conflict heeft over een (digitale) advertentieplaatsing of de registratie van een domeinnaam. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties (Uneto-VNI, KVGO en BOVAG) kunnen gratis deelnemer worden.

Wat krijgt u als lid?
Als lid van de Fraudehelpdesk krijgt u juridische hulp en (preventieve) adviezen. Heeft u hulp nodig omdat u een conflict heeft met een acquisitiebureau dat (digitale) advertenties verkoopt of domeinnamen registreert? Wij kunnen u helpen met het opstellen van de juiste juridische brieven wanneer u nog niet bent overgegaan tot betaling. Aan de hand van uw dossier schrijven wij een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken.

Wat is acquisitiefraude?
Wat is domeinnaamfraude?

Als deelnemer kunt u gebruikmaken van de volgende diensten:

  • Kennis en begeleiding bij het maken van een verweerbrief.
  • Als u bent gedagvaard, kan de Fraudehelpdesk conclusies opstellen. Als er geen samenwerking met een advocaat nodig is, bedraagt het eerste tarief voor een conclusie inclusief
    producties € 295,- (excl. btw) per zaak. Een tweede conclusie kost € 125,- (excl. btw) per zaak.
  • We geven in sommige zaken ook verklaringen af over de aard van de klachten ten behoeve van procederende partijen (zie besluit CPB en protocol). Als u lid bent, kost een verklaring € 50,- (excl. btw). Geen lid? Dan betaalt u € 75,- (excl. btw).
  • De kosten van deelname zijn voor ondernemers van de belasting aftrekbaar.

U krijgt:
– Eerste en tweede brief in maximaal 2 zaken.
– Eerste en tweede brief in volgende zaken € 70,- (excl. btw) per stuk.
– Derde en meer brieven € 30,- (excl. btw) per stuk.
– Verklaring € 50,- (excl. btw).

Prijzen lidmaatschap

De kosten van uw lidmaatschap zijn afhankelijk van de grootte van uw bedrijf:
– € 98,- per jaar: 1 – 10 werknemers.
– € 170,- per jaar: 10 – 50 werknemers.
– € 285,- per jaar: meer dan 50 werknemers.

Melding maken
Wilt u dat wij uw zaak in behandeling nemen? Maak dan een melding via onze website zodat wij van al uw informatie, inclusief alle correspondentie van en met het acquisitiebureau, een dossier kunnen maken. Wij streven ernaar om uw dossier binnen 5 werkdagen na ontvangst te hebben behandeld.

Brancheorganisaties aangesloten bij de Fraudehelpdesk
Bent u lid van een brancheorganisatie als Uneto-VNI, KVGO of BOVAG? U kunt dan gratis lid worden. Vul uw lidmaatschapsnummer in bij het deelnameformulier.

Bent u aangesloten bij branchevereniging VACO? Neem dan contact op met het secretariaat voor een speciale actie!

De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op het lidmaatschap van de Fraudehelpdesk:
Algemene voorwaarden lidmaatschap Fraudehelpdesk
Deze gelden ook voor gratis deelnemers.

Bedrijfsgegevens

Persoonlijke gegevens

De gebruikersnaam bestaat al. Kies een andere gebruikersnaam.

Hoe heeft u ons gevonden

Akkoordverklaring

Ik ga akkoord met de hierboven vermelde voorwaarden met betrekking tot het deelnemerschap bij de Fraudehelpdesk. Ik erken tevens het door de stichting op haar website www.fraudehelpdesk.nl gepubliceerde deel van het protocol, waarbij specifieke waarborgen en criteria zijn geformuleerd met betrekking tot de gegevensverwerking van natuurlijke personen.