NATIONALE HELPDESK VOOR VRAGEN EN MELDINGEN OVER FRAUDE.

Wilt u zoeken naar bekende meldingen?
Geef hier uw zoekopdracht in

Phishingmail ‘van’ Rabobank en Consumentenbond

21 november 2017

In een nepmail misbruiken oplichters de naam van Rabobank en Consumentenbond.

De indruk wordt gewekt dat beide organisaties samen een waarschuwing verspreiden over contactloos betalen. Deze manier van betalen (zonder gebruik van de pincode) zou gevaarlijk zijn. Het onderwerp van de e-mail luidt: ‘Mediabericht in samenwerking met de Consumentenbond’.

Om beveiligd te zijn tegen deze vorm van fraude zouden klanten van deze bank een nieuwe pas moeten aanvragen. Door deze aanvraag te doen via de link in de e-mail zou dit gratis zijn. Anders kost vervanging € 14,95, zo beweren de afzenders van de e-mail.

Bekijk een voorbeeld van de e-mail (klik voor een grotere weergave):

Niet goed weergegeven? Klik hier voor de volledige afbeelding

Advies
U kunt deze e-mail negeren, deze is niet door Rabobank of Consumentenbond verstuurd. Doel van de afzenders is slechts om uw persoonsgegevens te pakken te krijgen.

Heeft u ook een e-mail gekregen die u niet vertrouwt? Stuur deze dan door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl.