App-bericht van uw ‘bank’? Ga er niet op in!

Wij ontvingen meerdere meldingen van een nieuwe oplichtingstruc. Met een smoes probeert iemand die zich voordoet als bankmedewerker gevoelige gegevens te ontfutselen. Deze gegevens kunnen worden gebruikt om toegang te krijgen tot uw bankrekening.

Degene die appt stelt zich voor als medewerker van de fraude-afdeling van de bank. Hij laat weten dat er een poging is gedaan uw rekening ‘leeg te halen’. Om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt, zou uw mobielbankieren-app opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Daarom moet u uw bankrekeningnummer, betaalpasnummer en geboortedatum aan hem doorgeven.

Geef hieraan geen gehoor. Met deze gegevens kan iedereen een mobielbankieren-app op zijn telefoon zetten en de app koppelen aan uw bankrekening. Oplichters hebben dan vrij spel in uw bankomgeving.

Advies
Heeft u een dergelijk app-bericht ontvangen? Negeer het bericht dan. U kunt hiervan een melding doen via ons verkorte meldformulier.

Heeft u gegevens afgestaan, laat dan direct uw bankrekening blokkeren en neem contact op met de Fraudehelpdesk via 088-786 7372 of via ons webformulier.

Maak melding van dit bericht