Nationale helpdesk voor vragen en meldingen over fraude

Vertrouwt u iets niet? Meld het!
Onze helpdesk zit klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Meldformulier

Of bel 088-7867372 (lokaal tarief)

Icoon facebookIcoon RSSIcoon RSSIcoon twitterEnglish website

Over ons

Missie en doel

De Fraudehelpdesk wil zo veel mogelijk voorkomen dat de Nederlandse bevolking slachtoffer wordt van fraude.

Dat doen wij door burgers en bedrijven te behoeden voor oplichtingspraktijken en gedupeerden van fraude te verwijzen naar instanties om hen verder te helpen.

Ons doel is burgers en bedrijven weerbaarder te maken tegen fraude. Dat gebeurt door mensen bewust te maken van de risico's op fraude, onder meer met onze informatiefolder Fraudehelpdesk.

Informatie over de organisatie SafeCin

De Fraudehelpdesk maakt met haar activiteiten en dienstverlening deel uit van Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCin). De stichting is op 7 oktober 2003 opgericht en is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel Centraal Gelderland onder nummer 09138148.

Een tweede activiteit van SafeCin is Steunpunt Acquisitiefraude. Dit steunpunt is het landelijk meld- en steunpunt voor ondernemers op het gebied van acquisitiefraude en spooknota’s.

Dagelijks bestuur

mevr. mr. F. van Eck

Raad van Toezicht

mr.dr. D.W. Steenhuis (vz.)
F.C.P. Bakker (politie)
mevr. mr. H.G.E. Klatter
mr. D. Savenije