Nationale helpdesk voor vragen en meldingen over fraude

Vertrouwt u iets niet? Meld het!
Onze helpdesk zit klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Meldformulier

Of bel 088-7867372 (lokaal tarief)

Icoon facebookIcoon RSSIcoon RSSIcoon twitterEnglish website

Contrast phishing mails zogenaamd afkomstig van de ABN AMRO

19-12-2011

De Fraudehelpdesk ontvangt regelmatig meldingen over een mail waarin u wordt gevraagd om op een website, zogenaamd van de ABN AMRO, in te loggen. Er wordt u, ter beveiliging van uw account, gevraagd uw gegevens te verifiëren.

Wanneer dergelijke e-mails in gebrekkig Nederlands zijn opgesteld, zijn deze makkelijker te herkennen. Deze zijn in een andere taal opgesteld en met een vertaalmachine bewerkt. Echter het komt ook voor dat de e-mail foutloos Nederlands is, in dat geval kan het zijn dat de ontvanger wel degelijk denkt dat deze afkomstig is van de bank zelf. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van het logo van de bank.

LET OP: deze mails zijn NIET afkomstig van de ABN AMRO bank. Klik dan ook niet op de link en vul nooit uw persoons- en bankgegevens in. De bank correspondeert NOOIT per e-mail met haar klanten.

Heeft u ook dit soort mail ontvangen? U kunt deze mail doorsturen aan valse-email@nl.abnamro.com. Kijk hier wat ABN AMRO hiertegen doet.

Kijkt u ook eens op www.veiligbankieren.nl, de NVB is onlangs een campagne tegen phishing gestart.

 

Onderstaand kunt u het verschil zien tussen de verschillende verschijningsvormen:

 

Van: "ABN AMRO"<aanvragen@abnamro.nl>
Datum:
15 december 2011 18:49:14 GMT+01:00
Onderwerp: ATTENTIE: Voorkom Internetbankieren Fraude

Geachte klant,

Vanwege zorgen, voor de veiligheid en integriteit van de ABN AMRO rekening hebben
we uitgegeven dit waarschuwing.

Het is onder onze aandacht gekomen dat uw ABN AMRO-account informatie moet worden
geactualiseerd als onderdeel van onze voortdurende inzet om uw account te beschermen
en om het geval van fraude te verminderen op onze website.
Als je zou kunnen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en uw persoonlijke gegevens
zul je niet tegenkomen eventuele toekomstige problemen met de online service te werken.

Zodra u hebt bijgewerkt uw account registreert uw ABN AMRO-account dienst zal
niet onderbroken worden en zal verder als normaal.

Om uw ABN AMRO Records, klik hier

Opmerking: Om veiligheidsredenen, zullen wij uw ip-adres, de datum en tijd te nemen.
Opzettelijke fout ingangen zijn strafrechtelijk nagestreefd en aangegeven.


Groet,
ABN AMRO ONLINE
Copyright 2011, ABN AMRO NEDERLAND. Alle rechten voorbehouden.

 

---------------------

Van: "ABN AMRO"<aanvragen@abnamro.nl>
Datum:
15 december 2011 13:42:04 GMT+01:00
Onderwerp: ATTENTIE: Voorkom Internetbankieren Fraude

 

Veilig bankieren

Geachte klant,

De ABN AMRO Bank zorgt voor veilige betaalsystemen en neemt uiteraad alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om fraude tegen te gaan.

Als klant wilt u immers zorgeloos uw bankzaken kunnen regelen. Van internetbankieren tot geld opnemen. Veiligheid staat voorop.

Mocht u gebruikmaken van onze dienst internet bankieren, dan vragen wij u vriendelijk om op de link https://www.abnamro.nl/acc/index.jsp? te klikken, inloggen op MijnABN AMRO en vervolgens het formulier in te vullen om uw persoonlijke pagina te bevestigen.

Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan op www.abnamro.nl of bel naar ABN AMRO Klantenservice via 0900 - 18 50 (lokaal tarief).


Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO NEDERLAND


Paulus de Wilt.
Directeur ABN AMRO Retail Banking

Terug naar overzicht Categorie: Valse e-mails